سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قله رفیع شهادت

 

شهید احمد کاظمی از باز ماندگا اولین گروهی بود که در روزهای اول انقلاب به لبنان رفتند تا در کنار رزمندگان فلسطینی بجنگند.با شروع آشوب ها به کردستان رفت و با آغاز جنگ تحمیلی به جنوب کشور رفت.

 

علی شمخانی درباره اولین حضور شهید کاظمی در جنگ می گوید:

"از روزهای آغازین شروع جنگ در منطقه ای حوالی اهواز اولین خط پدافندی علیه دشمن را ایجاد کرد. سردار کاظمی پایه گذار اولین واحد زرهی سپاه پاسداران در ایام دفاع مقدس به شکل منظم بود ."

 

دکتر حسین علایی درباره شهید می گوید:  

"اگر بخواهیم ده نفر فرمانده برجسته دوران جنگ را نام ببریم،قطعا یکی از آنها احمد کاظمی است"

 

دلباخته حسین ومهدی

محسن رضایی"احمد به شهدا ،به خصوص به شهید مهدی باکری وحسین خرازی ،دلباختگی داشت . همیشه از آنها یاد می کرد.به اصفهان که می رفت حتما به مزار حسین خرازی هم سرمی زد وبرخی همراهان ایشان از شدت گریه های احمدکاظمی به گریه می افتادند . در هیچ سخنرانی نبود که او از شهدا یاد نکند."

 

خلاصه ای از شخصیت امام(ره) بود

سردار قاسم سلیمانی :"ما تا روزی که احمد شهید نشده بود نمی دانستیم که احمد این قدر مجروح شده والله یک بار احمد نگفت که ترکش به سرم خورده ،یک بار نیامده بگوید که مجروح شدم !من که نزدیک ترین فرد به احمد بودم ، نمی دانستم این قدر زخمی شده .هیچ وقت نگفت.خدا شاهد است که هیچ وقت بر زبان جاری نکرد . احمد خیلی خصلت ها داشت همیشه از بریدگی از دنیا می گفت . واقعا انسان عجیبی بودیعنی هر چه ادم از او فاصله می گیرد احساس می کند که احمد یک قله بود ،واقعا یک قله بود!متفاوت بود ،خیلی فضیلت داشت.برای همین می گویم احمد واقعا خلاصه ای از شخصیت امام خمینی (ره )بود در ابعاد مختلف."

 


+ نوشته شـــده در پنج شنبه 86 دی 6ساعــت ساعت 10:59 صبح تــوسط طلبه | نظر بدهید